Medewerkersinformatie

Als medewerker van de LSW ben je verzekerd van een superleuk Pinksterweekend! Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de 650 Scouts die een weekend lang de strijd met elkaar aan gaan om de beste ploeg van Nederland te worden.

Op deze pagina vind je alles wat je moet weten om het weekend te overleven. Heb je toch al vragen? Je kunt ons dag (en nacht ;)) bereiken via medewerkers@lsw.scouting.nl,

Maureen, Marco, Marloes, Danny, Karin en Tijmen
Organisatieteam Landelijke Scoutingwedstrijden


Achter de schermen


Subkampen

Op de LSW zijn vijf subkampen; vier voor de deelnemers (elk ca. 27 ploegen) en een medewerkerssubkamp. Elk subkamp heeft zijn eigen kleur en naam en wordt geleid door subkampstaf. Zij zorgen voor een veilig thuis voor de deelnemers.

Programma

Het programma voor de deelnemers bestaat uit een aantal onderdelen zoals: het zaterdagmiddagspel, subkampfeest, de hike en een overkoepelende opdracht. Deze onderdelen worden door programmateams georganiseerd. De punten moeten natuurlijk geteld worden, daarom hebben we ook een telteam.

Theater

Elke avond worden we vermaakt met een episode uit het themaverhaal. We hebben hiervoor een theaterteam met acteurs en een techniekploeg die hen in de spotlight zet.

Voeding & horeca

De deelnemers koken natuurlijk zelf. Team deelnemersvoeding zorgt voor hen voor de juiste ingrediënten. Voor jullie wordt gekookt door ons team medewerkersvoeding. Het barteam zorgt voor iets te drinken (en gratis entertainment!) in de avonden.

Productie

Onzichtbaar, maar overal aanwezig, zorgt team productie ervoor dat al het materiaal op de juiste tijd op de juiste plek is, dat de toiletten doorspoelen en de elektra werkt.

EHBO

Team EHBO is te vinden op het Eikenveld. Zij zorgen voor de verzorging van deelnemers daar waar nodig.

Communicatie

Social media, kampkranten, media optredens, vlogs, dit wordt allemaal verzorgd door team communicatie te vinden op het Eikenveld en het Kabouterhuis

Organisatieteam (OT)

De coördinatie van de LSW is in handen van het organisatieteam (OT). Dit team bestaat uit:

  • Tijmen Kip – Projectleider en Hoofd Voeding
  • Karin Mulder-van den Heuvel – Projectleider en Hoofd Medewerkersinzet & Theater en Penningmeester
  • Maureen van Lanen – Hoofd Subkampen & EHBO
  • Marloes Ruiten – Hoofd Productie & Theatertechniek
  • Danny Schattevoet – Hoofd Programma
  • Marco Lanenga – Hoofd Communicatie & Sfeerlijn

Team algemeen medewerkers

Dit eliteteam is de ruggengraat van de LSW. Zonder algemeen medewerkers kan de LSW niet gerealiseerd worden. Spelen begeleiden, jureren of hike-posten bemannen, het zit allemaal in het takenpakket van deze all-rounders.


Aankomst en vertrek


Op vrijdag is het terrein toegankelijk vanaf 18.00 uur, tenzij je eerder komt helpen met de opbouw. Zorg dat je er uiterlijk om 20.30 uur bent en meld je dan bij het Blauwe Vogelhuis. Je krijgt dan van ons uitleg en je medewerkerspasje. Je kunt je bagage lossen op de parkeerplaats van Buitenzorg. Vanaf 20.30 uur mogen er geen auto’s meer op deze parkeerplaats staan. (Zie: Bereikbaarheid en parkeren) Maandag sluiten we rond 18.00 uur gezamenlijk af, nadat we alles opgeruimd hebben.


Bereikbaarheid en parkeren


De LSW vindt plaats op Scoutcentrum Buitenzorg, Amsterdamsestraatweg  51, Baarn. Parkeren kan helaas niet op het terrein. De parkeerplaats wordt vrijgehouden in verband met calamiteiten, aankomst en vertrek van de deelnemers. Jullie auto’s kunnen worden geparkeerd bij/achter: MacEka Vastgoed Baarn B.V. Amsterdamsestraatweg 41. Zo voorkomen we dat de buurt tijdens het weekend veel overlast heeft. Bij het naastgelegen tuincentrum en kasteel Groeneveld mag niet worden geparkeerd!

Een aantal medewerkers krijgen een ontheffing voor het parkeren op Buitenzorg worden (b.v. de EHBO-ploeg, hikeploeg op zondag of speciale gasten die tijdens de LSW op bezoek komen). Een ontheffing kun je aanvragen via medewerkers@lsw.scouting.nl


Jureren


Het beoordelen van de activiteiten is een van de belangrijkste taken van LSW-medewerkers. Voor de deelnemers is het natuurlijk ook erg spannend om beoordeeld te worden. Het belangrijkste van beoordelen is dat dit eerlijk moet gebeuren. Tijdens de LSW ben jij niet de enige die beoordeelt. Verander daarom nooit zelf de regels of puntentellingen en houd je aan de richtlijnen van het telteam.

Tijdens het beoordelen draag je altijd het juryhesje dat uitgedeeld wordt tijdens de briefing. Hiermee zorgen we ervoor dat de deelnemers weten wanneer ze wel en niet beoordeeld worden. Een gouden regel is dat je nooit een ploeg van je eigen scoutinggroep (of andere bekende groep) beoordeelt. Als je in duo’s werkt, werk je altijd samen met iemand van een andere groep.


Social media


Ben je al lid van de medewerkers Facebookgroep? Daar blijf je op de hoogte van alle belangrijke informatie en juicy gossip! Zoek naar de groep ‘LSW medewerkers’ en doe snel een verzoek om lid te worden! Andere communicatieanalen zijn:

Website:            https://lsw.scouting.nl/

Facebook:         Landelijke Scoutingwedstrijden

Instagram:        @LSW_NL


Programma


Hieronder vind je de algemene planning van de LSW. Per dag krijg je een persoonlijke agenda waarin staat wat je die dag gaat doen. Houd je goed aan je eigen agenda, het is van belang dat je op tijd bij de voor jou geplande activiteiten aanwezig bent. De tijdstippen in je persoonlijke agenda zijn bindend. Mocht je niet tevreden zijn over de aan jou toebedeelde activiteiten of heb je te veel vrije tijd naar je zin, meld je dan bij het Blauwe Vogelhuis.

Vrijdag

  • Ontvangst
  • Introductie nieuwe medewerkers
  • Opening LSW medewerkers
  • Borrel

Zaterdag

  • Aankomst deelnemers
  • Opening LSW deelnemers
  • Kampopbouw
  • Zaterdagmiddag activiteit
  • Koken en eten
  • Zaterdagavond activiteit
  • Theater
  • Borrel

Zondag

  • Ontbijt
  • Hike
  • Koken en eten
  • Subkampfeest
  • Theater
  • Borrel

Maandag

  • Ontbijt                                                
  • Maandagochtend activiteit
  • Afbreken
  • Sluiting LSW
  • Opruimen
  • Afsluiting medewerkers

Sociale veiligheid


Sociale veiligheid is voor Scouting Nederland een belangrijke prioriteit. Het aanvragen van een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) is een van de middelen die we gebruiken om de sociale veiligheid te waarborgen. Als bij je aanmelding blijkt dat je niet de juiste VOG hebt voor een functie op een landelijk Scoutingevenement, dan krijg je daarover bericht van Scouting Nederland. Wij verwachten dat je dit verzoek opvolgt zodat je snel in het bezit bent van de juiste VOG en op de LSW aan de slag kunt! Tijdens de LSW kun je indien nodig terecht bij onze vertrouwenspersoon.


Bagage


Als doorgewinterde scout weet je natuurlijk precies wat je mee moet nemen naar de LSW. Toch even een lijstje met de belangrijkste dingen:

  • Themakleding (voor het gehele weekend)
  • Scoutfit
  • Tent
  • Slaapzak
  • Toiletspullen
  • Bord-mok-bestek-theedoek
  • Drinkfles (voor water)
  • Eventueel thermosfles voor koffie/thee
  • Papier en pen
  • Dagrugzak
  • Broodtrommel
  • Zaklamp
  • Je LSW keycord (wordt eenmalig verstrekt)

Plattegrond


volgt


Do’s and dont’s


  • Medewerkers zijn niet welkom op de deelnemerssubkampen. Je bent alleen op de subkampen als je jureert.
  • Ben je toe aan een pauze? Ga dan langs bij de medewerkerslounge. Volg wel je programma! Als je ergens bent ingedeeld, kun je niet gemist worden.
  • Is het nodig dat je het terrein verlaat, meldt dit dan bij een van de projectleiders.
  • Draag themakleding! De themabeleving is voor de deelnemers heel belangrijk. Vergeet niet dat jij daar een belangrijk onderdeel van bent.
  • Heb je niets te doen, meld je dan even bij de medewerkerslounge. Er is altijd wel wat te doen.
  • Neem je nachtrust. Het LSW-weekend kent voor zowel de scouts als de medewerkers een zwaar programma.
  • Roken? Alleen op het terras voor de medewerkerslounge.
  • De medewerkerslounge met bar is de hele dag open. Na afloop van het programma voor de deelnemers wordt in de lounge ook alcohol geschonken voor medewerkers. Het drinken van alcohol elders op het terrein is niet toegestaan.
  • De bar sluit om 1.00 uur. Dit betekent dat het dan ook stil moet zijn op het medewerkers terrein. Na 01:00 is het mogelijk om nog wat te drinken in de kampvuurkuil bij het Blauwe Vogelhuis. Zorg ervoor dat het dan rustig blijft, zodat mensen die willen slapen er geen last van hebben.
  • Swoppen tussen medewerkers en deelnemers is niet toegestaan. Medewerkers onderling mogen natuurlijk wel swoppen.
  • Twitter, facebook en Instagram er op los. Maar houd het positief. Foto’s waar deelnemers herkenbaar op staan mogen niet op social media verschijnen.

Souvenirs


Voor de LSW is weer een prachtig logo ontworpen. Bij je inschrijving kan je een (of meer) t-shirts bestellen met daarop dit logo. Je kunt een vest of trui (hoodie) met daarop het algemene LSW-logo aanschaffen. Daarnaast ligt er voor alle medewerkers een exclusieve LSW-badge klaar. Bij de afsluiting, na het opruimen, aan het einde van de LSW krijg je deze badge!

Belangrijk:

    • De bar is dit jaar pin-only!

    • Neem voor het zondagavondspel een feestelijke outfit mee en hou deze vooral aan bij het medewerkersfeest.

    • Elke subkamp heeft ook dit jaar weer een kleur. Roze is de kleur van medewerkerssubkamp HOUSE OF BALANCE, neem dus vooral ook al je roze thema kleding mee!

Meer weten